27. 7. 2017

Úsovské kolečko

12. září 2015

ŠUMPERK - HRABIŠÍN - OBĚDNÉ - KAMENNÁ - VELEBOŘ - KLOPINA - ÚSOV - STAVENICE - TŘEŠTINA - HÁJ U TŘEŠTINY - BOHUSLAVICE - LEŠTINA - ZÁBŘEH - POSTŘELMOV/NOVÝ DVŮR - POSTŘELMOV - SUDKOV - DOLNÍ STUDÉNKY - ŠUMPERK



Konečně jsem koupil vyhlédnuté pláště Maxxis Crossmark a rovnou s nimi vyjel na první delší projížďku. Zatím spíš silniční, byť je to s MTB trochu ostuda. Trasa je tady na blogu už profláknutá. S drobnými změnami jsem ji jel vícekrát, ale ničemu to snad nevadí.


Na začátek již klasika. Průjezd městem směr Nový Malín, kopec do Hrabišína a tam stoupavou zkratkou ke kolejím. Polňačkou přes další kopec na Obědné a - ano, ještě jedno citelnější stoupání, konkrétně nad Kamennou a následný sjezd vesnicí. Zde již přichází avizovaná změna. Točím doleva na Veleboř. Stejně jako následující Klopina je Veleboř známá pěstováním jablek. Mají tu pro ně docela rozsáhlé sady. Příjezd do Úsova byl mírně chaotický, protože se mi omylem povedlo vjet do nějakého podniku, z něhož bylo třeba se zase vymotat. Na potřebnou silnici ke kostelu jsem se dostal lehce krkolomně, ale úspěšně, což drobná negativa maže. Na náměstí točka vlevo a po nějakých 3 km jsem ve Stavenici. Tam není nic zajímavého, tak je lepší profrčet a pokračovat do Třeštiny, kterou následuje příbuzný Háj u Třeštiny, známý hlavně díky koním, ale též díky památkově chráněné vodní elektrárně. Místo tradiční jízdy po hrázi jsem to vzal tentokrát po asfaltu k Bohuslavicím a na hráz odbočil až tam. Tudy po šotolině a polňačkou do Leštiny.


Normálně bych jel doprava na Lesnici, jenže jsem avizoval rodičům, že jim přijdu vypít zásoby nealka, proto mířím k Zábřehu. Na zahradě jsem do sebe naházel jablko, nějaké rohlíčky a vše zalil důkladným množstvím kofoly. Tím jsem účel rodinné návštěvy naplnil a mohl začít směřovat ke svému šumperskému domovu. Původně jsem myslel, že trasa přes Nový Dvůr, Postřelmov a Sudkov mě nemůže ničím zaskočit, což bylo posléze vyvráceno podezřele měkkou jízdou v Dolních Studénkách. Ano, plášť za těžké prachy, koupený a nasazený ještě ráno, byl propíchnut asi dvoucentimetrovým rezavým hřebíkem. Ideální příležitost vyplácat poslední záplatu z lepící sady a prověřit dosud nepoužitou minipumpičku, dosud se jen nečinně vozící v batůžku. Operace se zdařila a protože domů to bylo opravdu kousek, dorazil jsem za pár minut k baráku. Hotovo, finito, the end, kaniec, šlus.

STATISTIKY
Ujeto 62 km
Čistý čas 2:32
Průměrná rychlost 24,42 km/h
Celkový čas 3:50 (14:35-18:25) - sežrat rodinné zásoby holt chvíli trvá


Žádné komentáře:

Okomentovat