23. 7. 2017

Pomatený cyklovýlet

30. srpna 2009

ŠUMPERK - HRABENOV - RUDA NAD MORAVOU - OLŠANY - BUŠÍN - JAKUBOVICE - ČEČEL - BOUDA - PRAMEN RUDOLF - KAPLE NEJSVĚTĚJŠÍ TROJICE - SEVEROMORAVSKÁ CHATA - VYSOKÝ POTOK - MALÁ MORAVA - VLASKÉ - HANUŠOVICE - JINDŘICHOV - PUSTÉ ŽIBŘIDOVICE - ŽÁROVÁ - VELKÉ LOSINY - RAPOTÍN - ŠUMPERK

Poslední dobou jsem trestuhodně zahálel. Cpal jsem se sladkostmi, koukal na televizi, vysedával u PC a ven jsem se delší čas nedostal. Dnes mi svědomí a pohled na rostoucí špeky už nedaly a vydal jsem se opět někam na vzduch. Připravené jsem to měl dobře. Tedy... V mapách jsem si zjistil kudy vede cesta k cíli - ke kapli sv.Trojice nad Malou Moravou, kam jsem letos ještě kvůli práci a lenosti nedojel. Nabalil jsem si batůžek tradičními nezbytnostmi (přehrávač mp3, foťák, větrovka...) a vyrazil kupředu.


Přežranému po nedělním obědě složeného z masa průmyslově zavražděného prasete se špalalo těžko. Vlastně se mi v takovém stavu vůbec nikam nechtělo, ale hnalo mě vědomí toho, že kdybych to odkládal, zase bych se nikam nedostal a do večera zkysnul doma. Toho jsem už měl ale plné zuby, takže jako motivace vidina nutného pohybu zabírala.


Potěšilo mě, že teploty se konečně maličko umoudřily a ustálily se někde u dvaadvacítky. Pravda, chvílemi mi byla zima - zvlášť na hřebenu pod stromy nebo při jízdě z kopců, ale od toho jsem přece táhl svou oblíbenou větrovku. Nejotravnější etapu ze Šumperka na Hambálek (kopec nad Bušínem) jsem zvládl a plánoval si, že teď už se budu jen kochat a užívat  nenáročnou trasu. Bohužel všechno se mělo změnit. Na vrcholu kopce jsem si všiml dvou postarších cyklistů, jak zabočují k Jakubovicím. Já jsem původně plánoval jet kus dál na Písařov a tam se napojit na cyklostezku vyznačenou a doma pečlivě nalezenou v mapě.


Nebyl bych to ale já, abych si to během sekundy nerozmyslel a tak si nepřivodil hned několik komplikací. Tou první byla zbytečná zajížďka do Jakubovic. Domorodci mi tam navíc ani pořádně neuměli poradit a červená turistická značka, která měla vést k mému cíli, se ztratila už kdesi před dědinou. Když jsem se vrátil, nalezl jsem ji u televizního vysílače nad vesnicí, jenže kamenitá cesta nebyla evidentně vytvořena pro cyklisty. A tady jsem udělal další chybu - přesto se po ní vydal. No, co vám budu povídat. Několik kilometrů jsem táhl kolo po louce, bahně a šutrech. Na solidnější šotolinu jsem narazil až u bunkrů na Čečeli, odkud jsem pokračoval stejně jako loni.


U pramene Rudolf doplnil vodu, o kus dál si vyfotil kapli sv.Trojice a frčel na Kofolu na Severomoravskou chatu. Posilněn Kofolou a capuccinem jsem pak pokračoval přes Vysoký Potok, Malou Moravu a Vlaské do Hanušovic, kde jsem zjistil, že mám pořád podezřele mnoho energie. Tu jsem se rozhodl vybít na oklice přes Pusté Žibřidovice, kde mají velice fotogenický kostel. Ze Žibřidovic je jen skok do Žárové, Velkých Losin a přes Rapotín zase do Šumperka. Celkem jsem dnes "natočil" cca 76,5 km, ale stálo to za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat