28. 7. 2017

Před noční do Štítů

12. dubna 2016

ŠUMPERK - HRABENOV - RUDA NAD MORAVOU - OLŠANY - BUŠÍN - JAKUBOVICE - BUKOVICE - BŘEZNÁ - ŠTÍTY - HORNÍ STUDÉNKY - ZBOROV - KLÁŠTEREC - BOHUTÍN - BLUDOV - BLUDOVEČEK - ŠUMPERK



Dnešní počasí nebylo od rána nic moc, ale než sedět doma a cpát se, to už je lepší vyrazit ven i s rizikem, že může sprchnout. Ostatně od minula bych v tomto směru mohl vyprávět. Jelikož večer musím do práce na noční, bylo důležité se příliš neunavit, abych mohl podávat patřičné výkony. Z toho důvodu i ambice ustoupily realitě. Trať jsem volil takovou akorát. Aby byla trošku zajímavá, ovšem ne úplně zničující. Vlastně už tohle mi při plánování docela zničující přišlo a říkal jsem si, že pokud to zvládnu ujet za tři hodiny, budu spokojený. Nakonec byl ten čas ještě mnohem lepší, byť trasa skýtá několik kopců a úseků kde není silnice zrovna perfektní. Mluvím-li o silnicích, jistě jste pochopili, že tentokrát jsem nechal doma bika a provětral zase starou dobrou krosku.


Vyrážím ráno, něco málo po deváté. Stihl jsem odvést prcky do školky, nakoupit a vyřídit pár věcí ve městě. Na sobě pro jistotu dlouhé kalhoty, dres a na dresu větrovku, bez které bych ve sjezdech asi dost mrznul. Jedu jako obvykle Anglickou ulicí a částí Temenice přes "Hrabeňák" do Hrabenova. První kopec zvládám v poklidu a klidné tempo si slibuji držet celou cestu. Jsem přece na výletě a ne na galejích. Pod Hrabenovem přijíždím do Rudy nad M. kde mají pěknou cyklostezku, po níž se dá pohodlně dostat až k zámku, odkud už musím zase na silnici k Olšanům. Před olšanským kostelíkem to beru na křižovatce doprava do Bušína. Ten musím profrčet celý. Je to pruda, ale jinak to nejde. Od Bušína se autem normálně jezdí serpentinami přes Hambálek, ale já se chci aspoň trochu vyhnout provozu, takže točím doprava na rozbitou silničku a mířím do Jakubovic. Cesta vede nejprve údolím, ale po nějakých dvou kilometrech musím zabočit doleva, kde čeká nejprudší stoupák celé trasy. Místy šlapu na kašpárka, ale v rámci předsevzení neunavit se mi to zásadně nevadí. Pomaličku stoupám zatáčkami ke kostelu a pak ještě nahoru nad dědinu, až k televiznímu vysílači. Od něj silnice zase klesá, můžu si tedy oddechnout. Moc rozjíždět to bohužel nejde, asfalt je zde příšerný. Už z dřívějška jsem věděl, že nemůžu čekat selanku, ale tohle je fakt hnus. Po najetí na hlavní silnici se vše mění, pod koly mám krásný rovný povrch a jako ďas frčím kolem motorestu Kocanda ke svému cíli. V Bukovicích musím na křižovatce doleva a dědinou projet. Teoreticky bych mohl pokračovat dále do Štítů po silnici, ale přece jen se ve mě probouzí touha po zpestření, takže za Bukovicemi točím přes potok a polňačkou to beru k jakémusi kravínu poblíž vesnice Březná.


Chvílemi musím bahnem a následně i hnojem, což není úplně pravé ořechové, ovšem aspoň nějaká změna oproti nudnému asfaltu. Na asfalt se dostávám sjezdem od kravína dolů do Březné, kde vlastně jen přejedu křižovatku. Za křižovatkou jedu mostem přes říčku, která dala jméno obci i přilehlému přírodnímu parku - Březná, a následuje nudná rovinka až na okraj Štítů. Na štíteckém náměstí dělám triumfální foto okolo půl jedenácté, asi hodinu dvacet po startu. Nemá smysl se zdržovat. Počasí je hnusné, viditelnost bídná a teplota kolem čtrnáctky. Co bych tady šaškoval? Sjíždím proto z náměstí kolem školy dolů na druhý konec města, kde za zatáčkou číhá další krpál, nyní do Horních Studének. Měl jsem z něj dopředu respekt, ale v reálu se to jelo mnohem lépe, než jsem doufal. Mezi H.Studénkami a Zborovem mě čeká zvlněný terén a stádo jelenů v oboře po pravici. Škoda toho počasí, mohly by být i nějaké výhledy. Na Zborov jsem se celou dobu těšil. Ne že by tam měli něco extra, ovšem od tamní hospody U Jacka (polský Jacek nebo americký Jack?) se totiž až do Klášterce povezu luxusním sešupem. Ten si taky náležitě užívám, třebaže silnice přes část Klášterce je z nějakého nepochopitelného důvodu vydlážděna kočičími hlavami, po nichž se na kole jede fakt blbě. Přejíždím přes Moravu a koleje do Bohutína. Zase kopec, ale daří se. Sjezd k Bludovu a od Bludovského kostela poslední stoupání, které stojí za řeč. U restaurace na Bludovečku už je vyhráno. Před domem brzdím po dvou hodinách a devatenácti minutách. To je mnohem lepší čas, než jaký jsem očekával. Hurá!

STATISTIKY
Ujeto 46,14 km
Čistý čas 2:05
Průměr 22,05 km/h
Maximum 52,83 km/h


Žádné komentáře:

Okomentovat