2. 6. 2017

Rešovské vodopády

22.6.2010

Mapa Původní článek Fotoalbum

Výlet k "Rešákům" jsem plánoval už dlouho a pořád se k tomu ne a ne dostat. Když se tedy o tomto víkendu objevila šance vodopády navštívit, bez ohledu na fakt, že se mezi nočními směnami moc nevyspím, jsem se k partě kolegů přidal. Do poslední chvíle sice nebylo jasné, jestli nezradí počasí, ale nakonec vše dobře dopadlo. Auty jsme nejdříve zajeli do Kamenné kouknout na jednu zahrádku a obludu - tedy ohromného psa, na němž se příroda a rodiče poněkud nesourodých ras dost vyřádili. Zvířátko je to přesto přítulné, o čemž svědčí naše zablácené oblečení:)


Pak už jsme se vydali přímo k původnímu cíli, tedy k Rešovským vodopádům. Vypadalo to trochu na bloudění, ale ve finále jsme šťastně zaparkovali v obci Tvrdkov a odtud se pak po svých, vedeni červenou turistickou značkou, vydali k vodopádům. Cesta měřící asi tři kilometry vedla většinou lesem podél toku říčky Huntavy, na níž samotné vodopády leží. Šlo se jak po trávě, tak po štěrku a někde i blátem. U samotných vodopádů nás pak čekaly i kameny a dřevěné lávky a chodníčky. Andrea s sebou na cestu přibalila nejen svého přítele, ale i fenku Chelsie. Ťapala statečně a čas od času se k nelibosti své paničky neopomněla vyráchat v kaluži. U dřevěného mostku jsme narazili na první kaskády, byť to nebylo nic  světoborného. Ostatně podle rozcestníku s označením "Nad Rešovskými vodopády"  nás to nejlepší ještě čekalo o kus dále.


Čím více jsme se k vodopádům blížili, tím více přibývalo na toku říčky kaskád, splávků a zajímavých scenérií. V kombinaci se strmými skalními stěnami přiléhající leckde přímo k břehu se zde vyskytovala opravdu zajímavá místa. Mrzelo mě, že jsem si do batůžku k foťáku nepřibalil stativ. Takhle jsem se musel při focení spoléhat jen na své ruce a vhodné kameny, což poněkud ztěžovalo použití delších časů pro správně "rozmazanou" vodu. Brzy jsme narazili na něco, co se skutečně dá navývat vodopádem. Objevil se před námi po menším přeskakování kamenů ve vodě a po zdolání strmého dřevěného schodiště na skalním ostrohu.
Kaskády a vodopády na Huntavě jsou vážně krásné a každému doporučuji je navštívit. Zvídavé geology jistě potěší cedule s podrobnějšími informacemi o vzniku a podstatě Rešovských vodopádů. K vozidlům jsme dorazili celí a zdraví. Jen já jsem si začínal myslet, že jít na výšlap po pouhých dvou hodinách spánku před další noční směnou nebyl úplně ten nejlepší nápad. Nakonec jsem ovšem práci i cestu domů přeživ ve zdraví a jsem rád, že si ty dlouho neuskutečňované "Rešáky" můžu konečně pomyslně odškrtnout:)

Žádné komentáře:

Okomentovat