6. 6. 2017

Podzim u Pivonína

7.11.2011

Podle údaje na rozcestníku u pivonínského kostela se dozvíme, že Pivonín byl založen někdy v roce 1392, že zde žije cca 60 stálých obyvatel a že obec leží v nadmořské výšce 418 metrů. Na mapě místo najdeme nedaleko Zábřeha, konkrétněji nad Růžovým údolím, jemuž místní neřeknou jinak než "Ružák". Začínáme u brány malého hřbitova kus nad vesnicí. Cestou vlevo (vedoucí k Drozdovu) budeme dále pokračovat podél luk a pastvin.

První zajímavostí bude dřevěný kříž stojí vedle trosek kříže starého, kamenného. Škoda, že jinak slibné výhledy do krajiny nebyly toho dne kvůli oparu čisté. Další kříž stojí ještě kousek dál, v místě, odkud je už pěkný výhled na Drozdov. Pokračujeme cestou mezi pastvinami. Před klesáním ke Drozdovu uděláme otočku čelem vzad a zamíříme zpátky. Asi 100 metrů od cesty vede turistická značka ke zbytkům partyzánského bunkru. Bunkr vypadá jako betonový vchod do stráně. Dveře jsou pochopitelně zamčeny a kolem je solidní bordel. V odboji holt asi nebyl na úklid čas.