13. 8. 2017

Rozhledna na Brusné

10. července 2015

Tahle rozhledna mezi Šumperkem a Bludovem patří pořád mezi nové, stojící teprve pár týdnů. Vlastně zatím není na 100% hotová, protože během mojí páteční návštěvy tu ještě probíhaly dokončovací práce. Vydal jsem se k ní na kole a bez jasné představy kudy tam dojet, což si vyžádalo poměrně dramatické prodírání se polem. Myslím, že moje kolo mě v tu chvíli nemělo moc rádo, i když později jsem z něj vytahal a vymotal všechna stébla + přidružený bordel. Co je ale hlavní - dobré dílo se zdařilo a kopec Brusná byl slavnostně dobyt.


Brusná je se svými 364 metry mezi okolními kopci tak trochu trpaslíkem. Má však výhodu v tom, že vrchol není zalesněný, naopak jej obklopují pole. Díky tomu umožňuje výhledy do všech stran. Asi aby se eliminovalo zaclánění i těch několika málo stromů poblíž, vyrostla zde malá rozhledna. Že je malá ničemu nevadí. Vyšší věž by už byla vzhledem k terénu zbytečná. Vylézt nahoru aspoň nedá tolik práce a celkové vyhlídce to neublíží.
Při pokusu k rozhledně dojet jsem maličko navigačně selhal. Raději vám tedy poradím kudy byste tam měli jet/jít sami, než abych popisoval jak jsem jel já. Do budoucna slibuji, že to dám ještě někdy pěšky, přičemž vše nafotím a popíšu lépe. Nabízí se 3 cesty:

1) Z Bludova po naučné stezce Bludovská stráň
2) Po stejné stezce od Bludovského nádraží
3) Po hřebeni Bludovského kopce a pak opět po NS.


Nahoru na plošinu vede kovové schodiště s pletivovým podkladem, přes nějž je vidět dolů. To je teď jakýsi standard, třebaže mnozí tohle řešení úplně nemilují. Projevilo se to i ve skupince turistek, které sem dorazily evidentně jen chvíli přede mnou. Díky velikosti stavby je člověk nahoře cobydup a může se kochat.

Žádné komentáře:

Okomentovat