30. 12. 2019

Z Janoušova přes Jana do Rudy

Mapa web  Fotoalbum
cca 6,3 km

Určitě poslední venčení roku 2019 jsem si užil dnes na již v podstatě staré známé trase. Co na ní bylo nové, to bylo právě zimní období a sníh. Vesměs se tu vyskytuji od jara do podzimu a zima je pro mě obdobím útlumu a zakrňování. Jenomže dnes se udělalo hezky, měl jsem volno a zbytek rodiny vyrazil k tetě. Proto jsem se vykopal z baráku aspoň na těch šest kiláků plus něco přes kopeček.


Dostat se ven mi podařilo až po obědě. Přemoci lenost zesílenou vánočním přežíráním nebyla žádná sranda. Autobus odjížděl v 12:15 a cesta do Janoušova mu trvala bez čtyř minut hodinu, což je dáno spíše než vzdáleností spoustou zastávek v každé dědině na trase. Jinak to autem (nebo v létě na kole) není ani 20 km.
Ačkoliv v Šumperku máme zeleno, v okolí Janoušova leží docela dost sněhu. Tedy ono ho tam taky není bůh ví kolik, ale krajina vypadá zasněženě, což se v obcích pod kopečky říct rozhodně nedá.
Vzal jsem to nejprve po zelené značce nahoru na hřeben, polňačkou ke kříži pod Janem, dále na rozcestí Šošola a dolů částečně po žluté a v závěru natvrdo po louce dolů přímo do Rudy, odkud jsem měl naplánován zpáteční spoj. Kupodivu se mi vše podařilo zvládnout s nečekanou rezervou, asi za hoďku a asi pět minut, takže jsem stihl naprosto ideální autobus a doma byl už kolem třetí odpoledne.
Výhledy se dnes docela povedly, i když trocha oparu tam byla a uvítal bych více sluníčka. Vezmu-li ale všechno objektivně, na konec prosince to prostě ušlo.

Na závěr musím, mimo fotek, přidat přání dobrého roku 2020, který nastane už pozítří. Ať je tedy pro nás všechny fajn a bez zbytečných stresů.


FOTKY
Olympus E-PL3 a v závěru, protože mi klekla baterka, nouzově mobilem

Janoušov





Z Janoušova k rozcestí nad Žampachem

Žampach

Po hřebeni ke kříži pod Janem







Pod Janem

Rozcestí Šošola


Svah nad Rudou nad Mor.

Ruda nad Moravou




2 komentáře:

  1. Zdravím, před časem jsem zrušila kontakty na sociální sítě. Tvé články jsem si ráda četla a tak jsem si našla Tvůj blog. Těším se na Tvé příspěvky.
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím a rovnou se omlouvám za tak opožděnou odpověď. Po přestěhování na Blogspot jsem ještě nestačil vychytat všechny funkce a občas na něco přijdu až po půl roce :-D To zrušení sociálních sítí chápu. Sám mám jenom Twitter a používám ho taky spíš jako blog, než jako klasickou sociální síť. Každopádně děkuji za komentář a doufám, že v pohodě zvládáš nejen vedra posledních dní, ale život tak nějak celkově :-)

      Vymazat