20. 4. 2020

Litovelské Pomoraví od Úsova k Novým Mlýnům

Mapa  Fotoalbum
77,4 km

Předevčírem jsem slavně zvládl Dlouhé Stráně a tuto vyšší metu mám pro letošek splněnu. Včera bylo hnusně a dnes jsem mohl vyjet až kolem třetí odpoledne, což jsem si říkal, že pojmu jen zlehka. Zítra musím brzy ráno vstávat do práce a zničit se předtím na kole by nebyl dobrý nápad. No, nakonec mám po dnešku natočeno přes 77 km za vydatného protivětru - jako obvykle v obou směrech.


Hned na štěrku za Postřelmovem se ukázalo jaj jsem přefoukal zadní kolo. Hodně mě přes nerovnosti kopalo do zadku a na pěšině kolem řeky do Lesnice pak ještě víc. Příště uberu. Po hrázích jsem profrčel k Bohuslavicím a kolem Háje u Třeštiny dojel do Třeštiny. Tam selhala orientace a odbočil jsem v nesprávné uličce. Naštěstí se to dalo napravit o křižovatku dále a pak spokojeně dojet na polní cestu směrem k Polickému rybníku. Ještě před rybníkem se však nachází (opět panelová) odbočka přes lávku doprava, kudy jsem vystoupal na silnici u Úsova, další polňačkou sjel k úsovskému kravínu (aspoň to vypadá jako kravín) a odtamtud zahájil stoupání k hájovně Na kluči. To stoupání není nijak extra dlouhé ani náročné a dá se vyšlápnout na velkou placku. U hájovny mě překvapilo množství parkujících aut. To se následně vysvětlilo procházkujícími spoluobčany a dědkem trhajícím v porostu chráněné oblasti medvědí česnek. Po mírném stoupání přišel sjezdík a odbočka doprava k rybníku. Nejprve k tomu, co jsem ho navštívil už asi předloni v únoru za podstatně nepříznivějšího počasí. Teď to tam vypadá podstatně lépe a dokonce jsem dojel i ke druhému, kousek dál po šotolině. Pak návrat na původní cestu a pokračování k rozcestí na křižovatce cyklotras. Obnáší to pár sjezdů a pár stoupáčků, ale nic nesjízdného. Dokonce i povrch tvoří většinou asfalt. Za podjezdem trati směrem k Novým Mlýnům je dokonce asfalt očividně nový, hladký a krásně to po něm frčí. Na Nových Mlýnech zrovna opravují most a je tam zákaz vjezdu. Dělníci mě však bez keců pustili přes. Z Doubravice na Moravičany konečně vede cyklostezka. Má to dva přínosy. Jednak kolem vás nejezdí auta, druhak se po ní prostě lépe jede, neboť silnice samotná je v děsném stavu. Ale abyste z toho neměli jen pozitiva, vyklepete se na kostkách přes Moravičany. Pak cyklostezka k Mohelnici, skrze ni a další stezkou směr Libivá. Tady ale bacha! Za Libivou je odfrézovaná silnice a jezdí se jen řízeně po jedné půlce, takže raději neriskujte a vemte to oklikou přes Květín a Slavoňov. No a pak do Zvole, u Leštiny zase kolem řeky a za chvíli jste doma. Snad budete mít štěstí a nechytíte takovej hnusnej vítr jako dneska já. Ale i kdyby, tak krása Pomoraví v tomto období stojí za tu trochu potu.

FOTKY Z MOBILU

Morava u Leštiny

Kolem ohrad konírny v Háji u Třeštiny 

Lávka na polních cestách mezi Třeštinou a Policí

Úsov od hájovny Na kluči 

Litovelské Pomoraví 



Křižovatka cyklotras



U Nových Mlýnů 

Dláždění v Moravičanech 

Cyklostezka mezi Mohelnicí a Libivou

 Květín


Žádné komentáře:

Okomentovat