2. 4. 2020

Gravel po Zábřežsku

Mapa  Fotoalbum
49,9 km (bez pěší části kvůli opravě duše)

Chystal jsem se k tomu už nějakou dobu. Přezout silničku na široké pláště a zkusit s nimi profrčet pár cestiček mimo asfalt. Měl jsem sice trošku obavy, že to pojede naprd, ovšem po večerní diskuzi na Twitteru jsem do toho nakonec šel a ze své cyklokrosky udělal zase cyklokrosku. Vyjel jsem napapaný po obědě a v natěšené náladě, což samo o sobě slibovalo dobrý výsledek. Jak to v reálu dopadlo?


Předně musím prohlásit, že rozdíl mezi silničními a prakticky trekovými plášti nebyl tak negativní jak jsem se původně obával. Rozdíly samozřejmě jsou, avšak negativa a pozitiva se srovnávají. Po kvalitním rovném asfaltu silniční slicky, nadto lehoučké, frčí jako ďas. Jenomže takových kvalitních povrchů v okolí mám minimum, a proto jsou silniční výjezdy složitější. Musím buď plánovat cesty s dobrým povrchem, nebo trpět na těch špatných. Když jsem silniční Continentaly 28 mm nahradil trekovými Schwalbe Smart Sam 35 mm, tak rychlost na dobré silnici proti Contíkům o něco klesla, ale na špatné se plus mínus srovnává a je výrazně pohodlnější. No to hlavní - můžu s nimi asfalt úplně opustit! Díky tomu jsem projel i ten úsek od postřelmovského Nového dvora k Leštině polňačkou okolo řeky i na kole s "berany" a snad to bylo lepší, než na mtb. Pohodlí podobné, ale zábava nesrovnatelně větší.

Od Leštiny jsem pokračoval po hrázích na Hosenu u Bohuslavic, kde se jen potvrdilo výše zmíněné. I po štěrku a panelech to frčelo skoro samo, bez výraznějšího drncání. Cyklistu v barevném dresu na mtb jsem tam předjel jako nic. Na Hoseně jsem chvilku poseděl na břehu a poté pokračoval do Lukavice a polňačkou ku Zvoli. Opět paráda. Ve Zvoli nahoru pod podjezdem obchvatu a do kopce směrem na Jestřebí. V půli stoupáku mě však zaujala polňačka vedoucí doprava přes pole kamsi nad Rájec. Po kratším váhání jsem si řekl, že ji risknu. Opět mě mile překvapilo pohodlí širších gum. Jely parádně a užíval jsem si to jak malej Jarda. Sjezd dolů do Rájce po louce super, úvozovou cestou pak trochu míň, ale pořád nádhera. Někde po vjezdu do obce však přišel zásadní problém celé akce. V zatáčce za dědinou se mi zazdálo, že zadní kolo nějak divně "plave" a bližší průzkum odhalil proč.  Kurva, defekt! Na zbytcích vzduchu jsem ještě došmajdal asi do půlky cyklostezky mezi Leštinou a Zábřehem, ale pak už jsem musel pěšky, abych neprořízl plášť o ráfek. Nezbylo, než po svých došmajdat k rodičům na druhém konci Zábřeha a tam kolo opravit. Technicky taková oprava není velký problém, ale zdržení a opruz ano. Nicméně se zdařila a po krátkém občerstvení jsem mohl opět nasednout a domů dojet už bez dalších obtíží. Takže zhodnocení:

Pozitiva:
- radost z pohodlného projíždění mimo silnice
- rychlost oproti mtb
- nově objevené vyhlídky z kopce nad Rájcem
- vyšlo mi i počasí, což nebývá pravidlem

Negativa:
- vlastně jen ta píchlá duše

Jak vidno, klady převažují, tudíž vyjížďku hodnotím jako povedenou a těším se na další.

FOTKY Z MOBILU


Podél Moravy mezi Postřelmovem a Leštinou

Leštinský bagr

Cyklostezka mezi Bohuslavicemi a Dubickem

Bývalá pískovna Hosena

Morava u Lukavice

Náhon na okraji Zvole

Polní cesty nad Zvolí

Výhledy z polí nad Zvolí


Zvole


Žádné komentáře:

Okomentovat