3. 7. 2020

Úsov, Uničov, Renoty, Litovel

Mapa  Fotoalbum
91,5 km

Po obědě se mi dnes udělalo nějak šoufl a vypadalo to, že nikam nepojedu. Zbytek rodiny odešel k babičce a já plánoval pomalu umírat u televize. Jenomže pak mě napadlo, že možná stačí vyrazit chvíli na vzduch a nevolnost rozdýchat. A tak jsem kolem třetí usedal na kolo, tentokrát silniční.


Že se původně skromná projížďka do Lukavice maličko protáhla je jasné už z nadpisu. To proto, že po prvních kilometrech se mi skutečně ulevilo a nadšení z krásného počasí a dobře frčícího byciklu udělalo zbytek. Zabil jsem tím dvě mouchy jednou ranou, neboť Uničov s Litovlí se postupně dostaly na seznam každoročních jízd a někdy bych tam jel stejně. Letos jsem to chtěl vzít jinudy, přes Medlov, a když už jsem byl v Úsově, proč nevyužít situace? Nevím jestli díky euforii nebo větříku v zádech, ale tahle trasa k Uničovu se mi zdála lepší, než obvyklá přes Libinu. Navzdory kopečkům. V Uničově je moc hezky a centrum mají pěknější, než my v Šumperku. Nutno objektivně uznat. I dobře řešené cyklostezky, kterých taky moc nemáme. Do Litovle bych mohl pokračovat přímo po hlavní silnici, ale pro zajímavost ve Střelicích točím k obci Renoty. Klasická hanácká dědina, ale fajn. Hlavně bez rušného provozu a dále k Července se odtud dá dojet takovou zašitou asfaltkou, kde na auto prakticky nenarazíte. Z Červenky do Litovle už zbývá kousek, většinou po slušné stezce. Na litovelském náměstí dělám foto a baštím druhou půlku Margotky jakožto energii na cestu. První půlka padla předtím v Uničově. K domovu směřuji tradičně k Novým Mlýnům, což je přes menší kopec.Ten tolik nevadí. Mnohem víc než nějaký kopeček mě štve silný protivítr. Odměnou za vynaložené úsilí si do závěrečné etapy dopřávám točenou zmrzlinu v Leštině. To už je skoro klasika. Zmrzku tam mívají skoro vždy vynikající a dnešek nebyl výjimkou. Vanilková s višňovou. Mňam!
K baráku dojíždím relativně nezničen, příjemně unaven a již zcela zbaven odpolední nevolnosti. Zítra jedeme s potomstvem do ZOO, tož bolavé prdeli dopřeji trochu klidu na rekonvalescenci a pak uvidím kam vyrazím příště .-)

FOTKY Z MOBILU

Úsov

Příjezd k Uničovu po cyklostezce z Medlova

Městská brána v Uničově

Uničovská radnice

Renoty

Mezi Renoty a Červenkou

Červenka

Litovel

Litovel, náměstí Přemysla Otakara

Už skoro ikonický cukrovar na okraji Litovle

U Nových Mlýnů

Moravičany

Hráze za Bohuslavicemi

Polňačky u Leštiny

Zmrzlina na návsi v Leštině


2 komentáře:

  1. Ahoj Tome, kokám, že jezdíš docela štreky. Na silničce ty kilometry naskakují rychleji, než na biku. Dnes jsem zdolal Dlouhé stráně přes Vernířovice a Branku. Na horní nádrži jsem byl za 2 a půl hoďky celkem nezničenej. Ty letošní kilometry už jsou někde vidět. Dolů přes dolní nádrž a Hladovou cestu pod Petrovku a dolů do Koutů a Špk. 72km za 5 hodin i s pauzou na kafe a pivo v Biografu v Loučné. V pondělí bych rád na Praděd, snad vydrží počasí. Mám vymyšlenou cestu přes Červ.sedlo na Videlské sedlo po "Milionové cestě". Tam jsem ještě nejel. Pak přes Vidly a Karl.Studánku. No uvidím. Měj se ,Láďa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trasu na Dlouhé Stráně přes Branku znám, a možná proto ji už jezdím jenom dolů. Nahoru je to děsná makačka. Vlastně ani nevím za jaký čas to dávám. Někdy loni mi začalo připadat, že kvůli sledování čísel si přestávám užívat samotnou radost z jízdy a zrušil jsem všechny tachometry. Před jízdou pouze zapnu stopaře na mapách.cz a doma se dívám jen na ujeté km. Jsem tak nějak spokojenější a nemám blbý pocit, že průměrka nebyla taková jak bych si představoval.
      Srovnání (mého) biku a (mojí) silničky: Je potřeba říct, že moje silnička je opravdu hodně low-cost stroj. Koupil jsem ho z druhé ruky od chlápka, který ji poskládal z kdo ví čeho na ocelovém rámu. Určitě váží víc, než leckteré lepší mtb a vedle běžných silniček je to prostě krám. Jelikož však i moje horské kolo vzešlo z nejlevnější kategorie, rozdíly jsou. Silnička po silnici jede citelněji lépe, což je asi dáno užšími pneu i geometrií. Bylo by smutné, kdyby ne. Těžko obě kola porovnávat když jsou určena každé na něco jiného, a je asi jasné, že mtb po asfaltu nejede tak dobře stejně jako silnička se nehodí do lesa. Ty rozdíly na silnici nejsou tak velké jak bych čekal, ale jsou. Nejspíš by byly větší, kdybychom srovnávali kola alespoň střední třídy, řekněme okolo 30.000 Kč.
      Milionovou cestu znám jen z mapy a už jsem po ní taky mnohokrát pokukoval. Zatím se tam nechystám, ale jednou snad ano. Když tak dej vědět jestli stojí za to, aby se člověk trmácel takovou štreku.
      Měj se a dík za návštěvu. Tomáš

      Vymazat