8. 9. 2019

Přemyslov, Tři kameny, Pekařov

53 km

Podzim letos přišel rychleji, než jsme si ještě před týdnem mysleli, že přijde. Má to svoje výhody i nevýhody. Blbé bylo, že ty prozatím poslední pěkné dny (věřím, že ještě nějaké budou) mi vyšly zrovna na noční směny. Na druhou stranu si můžu říct, že jsem možnost využít poslední záchvěv léta nepromarnil a ještě přes prací si vyjel na kolo. Ve středu (4.9.) dopoledne jsem vyrážel s plánem dát si okruh Loučná-Bukovice-Velké Losiny, ale nakonec skončil až na Třech kamenech. Tři kameny jsou zde již profláknuté. Jezdím tam spoustu let vícekrát do roka, takže pokud vás články o nich už nudí, klidně tuhle stránku zavřete. Nedozvíte se moc nového. Mám ale tak dobrý pocit z toho jak se výlet i fotky povedly, že si opáčko neodpustím.


Tentokrát jsem se nahoru dostal z opačné, tedy loučenské strany. Důvod jsem nastínil výše. Původně jsem totiž chtěl jet od Přemyslova po modré lesem nad Bukovice a pak sešupem dolů na Losiny. Jenomže v půlce Přemyslova mi došlo, že počasí je nádherné, šlape se mi výborně a na Tři kameny je trasa delší jen o nějaké 2,5 km. Taky víc do kopce, ale s tím se musí počítat. Tímto směrem jsem nahoru nejel mockrát. Vždycky mi přišlo jednodušší kopec zdolat od Pekařova a přes Loučnou nad Desnou se pak vrátit. Teď si tím nejsem tak jistý a snad i měním názor. Jelo se skvěle a protože je krásně opravená cesta nejen přes Přemyslov na Přemyslovské sedlo, ale i ta lesem mezi Třemi kameny a Pekařovem, člověk nemusí brát v úvahu nepohodlí při sjezdech. Kdo by snad drncání vyžadoval, pořád má k dispozici zelenou trasu od Kamenů k Pekařovu. Při stoupání na vrchol každopádně čekejte nejnáročnější úsek mezi Přemyslovským sedlem a odpočívadlem u cíle. Ovšem jak píšu, je to po opravené silničce a ten hladký povrch dost pomáhá. Od odpočívadla ke skalám, tedy posledních cca 300 metrů, je již nezpevněných. Kořeny, šutry a bláto. Mám dojem, že to tam nedávno dost prosekali a místy leží na zemi ořezané větve na hodně blbém místě, tak doporučuji prostě sesednout a kolo přenést. Pak stačí nechat bika pod skálou a vyběhnout nahoru na vyhlídku. Zvlášť teď, o babím létě, je to naprostá nádhera. Panorama ze skal nabídne křivky Králického Sněžníku, Rychlebských hor i Hrubého Jeseníku. Včetně známých míst jako Paprsek, Branná, Praděd nebo Dlouhé Stráně. No zkrátka bájo. Nazpátek se dá vrátit různě. Já si to snažil zbytečně nekomplikovat. V noci sprchlo, tak jsem nechtěl být od bahna, případně trasu neprotahovat, abych byl večer v práci funkční. Vzal jsem to tedy opravenou asfaltkou dále na Pekařov. Až těsně přes obec se jede naprosto pohodlně a z kopce a až na Studenci najedete zase na povrch, který toho pamatuje více. Nádherné okamžiky nabízí i další etapa skrze Pekařov a pak silnice nad pastvinami před Žárovou.
Kdo se bude chtít odměnit, může projet areálem lázní ve Velkých Losinách a dát si tam něco dobrého v cukrárně na náměstí. Do Šumperka pak  zbývá bajvoko 10 pohodlných kiláků po rovině.

FOTKY
Mobilní telefon

Terezín u Rapotína

Desná v Loučné nad Desnou


Přemyslov

Na Přemyslovském sedle

Odpočívadlo u Tří kamenů

Pěšinka na skály

Tři kameny, vrcholová skála


Vyhlídka ke Králičáku a Rychlebům

Výhled na Praděd a Dlouhé Stráně

Masiv Králického Sněžníku ze silničky do Pekařova

Pekařov, na Studenci

Pastviny pod Pekařovem


Krajina nad Žárovou



Žádné komentáře:

Okomentovat